Malo istorije…

YUGO KORAL
KORAL je evolucija modela JUGO 45, nastalog 1980. godine. Od početka proizvodnje sa traka je sišlo preko 750.000 vozila. Stigao je u mnoge Evropske zemlje, ali i preko okeana, u Ameriku. KORAL je najtraženiji Zastavin model. Pravi mali gradski automobil, jeftin, jednostavan za održavanje ali i za parkiranje. Na domaćem tržištu je bez konkurencije najjeftiniji automobil i uz dobre osobine, dobru servisnu mrežu i jeftine rezervne dijelove, nameće se kao najoptimalnije rješenje za kupovinu automobila.

KORAL IN
Najnoviji član familije KORAL je inovirani model KORAL IN. Model je redizajniran pod nadzorom dizajnerske kuće ”HEULIEZ” 2000. godine, a u prvoj polovini 2001. su krenule prve pilot serije. IN je zadržao sve dobre osobine KORALA, a sa inoviranim pozicijama dobio je na atraktivnosti. Izgled automobila obogaćuje niz detalja kao što su prednja maska, elegantno zaobljeni branici (ovo im nije trebalo op.a.), bočne lajsne, a podesivi retrovizori i brave vrata su u boji vozila. Svjetlosna oprema je veoma bogata i funkcionalna, a karakterišu je električno regulisani halogeni farovi, transparentni pokazivači pravca i svjetla za maglu, čime je omogućena izuzetna vidljivost noću i pri otežanim vremenskim uslovima. Kvalitet i ergonomija su bili osnovni principi pri dizajniranju unutrašnjosti. Prednja i zadnja sjedišta su opremljena sigurnosnim pojasevima i naslonima za glavu. Moderna instrument tabla sa preglednim kontrolama i prekidačima pruža sve neophodne informacije. Kao opcije u ponudi su centralna brava, radio kasetofon sa 4 zvučnika i metalik boja.

KABRIOLET (CABRIO)
Još krajem 80-tih godina Zastava je u svom proizvodnom programu imala KABRIOLET na bazi modela TEMPO/KORAL. Simpatičan, mali automobil nastao je na osnovu želja američkih kupaca, ojačanjem čitave školjke, sa posebnim naglaskom na ram vjetrobranskog stakla. Od početka je pravljen sa krovom koji se automatski podiže i spušta i sa četiri mjesta za sjedenje. Mali, živahan, atraktivan, jednostavan i lak za održavanje izrađuje se sa motorima 1.3l u verzijama sa dvogrlim karburatorom ili elektronskim ubrizgavanjem.
Zastava ga i danas ima u ponudi, ali ga pravi u malim količinama po zahtjevu kupca.

82 komentara

  1. Nije mi jasno koja je to atraktivnost na “Yugu”. Nije bio atraktivan niti te famozne 1980., a kamoli sad nakon ovih nevjerojatno neukusnih redizajna. Koja ergonomija u “Yugu”, bogata i funkcionalana oprema, kvaliteta? Ljudi, pa gdje vi živite? Ovaj komentar kao da je prepisan iz nekog 25 godina starog “Zastavinog” prospekta, kad su uz pomoć nekoliko lajsni i novim oznakama opravdavali povišenje cijene pred tadašnjim SIV-om, kao da se radi o novom modelu.Probudite se, godina je 2005., čak je i legendarna “Fiat Panda” (tadašnji pandan “Yugu”) završila u penziji nakon više od 20 godina!

  2. Ciao ragazzi!
    Bez kritika!
    Interesujeme da li postoje neke informacije o (meni za sada jos uvek “misterioznom”) yugo-u “inocenti”(tacan naziv bi bio nesto kao “innociennte”ili slicno), koji se pojavio na trzistu negde devedesitim ili sl.Ovaj model je izgleda kasnije prerastao u neki od danas aktuelni tako da ako imate bilo kakav info unapred zahvalan
    Jos jedan yugo korisnik!
    Pozdrav svima!

Komentariši